Terhesség Baba 0-12 hó Baba 1-3 év

06 80 33 12 33

hétköznap 9 és 17 óra között

Elegendő D-vitamin 1 éves babáknak

Pálinkás Zsanett, Tanácsadó

Szerző: Pálinkás Zsanett Tanácsadó

D-vitamin hiánya 1 és 3 éves kor közötti tipegőknél

Kevés szülő tudja, hogy felmérések tanúsága szerint a magyar kisgyermekek táplálkozással a szükséges D-vitaminhoz nem jutnak hozzá. Egy friss, átfogó kutatás szerint az 1-2 évesek 65%-a, a 2-3 évesek 80%-a nem fogyaszt elegendő D-vitamint.

Nyáron naponta 30 perc „napfürdő” szükséges ahhoz, fényvédő krémek használata nélkül, hogy a szervezet D-vitamin raktárai feltöltődjenek. Ez nem megoldható a gyerekek esetében, mivel közvetlen napfény hatásának nem tehetjük ki őket a magas UV-sugárzás miatt. Télen a kevés napsütéses óra miatt táplálkozással lehetséges a megfelelő D-vitamin szint elérése. A gyermekekre jellemző táplálkozási szokások és a Magyarországon elérhető alapanyagok ismeretében elmondható, hogy csupán étkezéssel a hiányzó D-vitamin nem pótolható. Ugyanakkor a D-vitamin megfelelő vitaminpótló készítményekkel és ételek adásával, valamint gyerekitalok segítségével pótolható lenne.

Miért fontos a D-vitamin kisbabáknál?

Kiemelten fontos egyéves kor után is figyelmet fordítani a megfelelő D-vitamin bevitelére. A D-vitamin hozzájárul az immunrendszer egészséges működéséhez, és támogatja a csontok és fogak megfelelő fejlődését.

D-vitamin a tipegő étrendjében

A hiányzó D-vitamint egyfelől az orvos ajánlása szerinti készítményekkel, másfelől vitamintartalmú élelmiszerekkel lehet a szervezetbe juttatni. D-vitamin tartalmú ételek a joghurt, vaj, tengeri hal, tojás, halolaj, méz, élesztő, gomba. Egy éves kor után hozzájárulhatsz gyermeked megfelelő táplálásához, ha naponta két pohár (napi 500 ml) Milumil Junior gyerekitallal kínálod meg őt. Ez a napi mennyiség 100%-ában fedezi az 1-3 éves kisgyermekek napi D-vitamin szükségletét. A Junior gyerekitalok az 1 és 3 év közötti gyermekek igényeinek megfelelő összetételben tartalmaznak vitaminokat és ásványi anyagokat is a D-vitamin mellett.

D-vitamin tartalmú ételek és a bennük lévő D-vitamin mennyisége

  • Máj: 100 g csirkemáj 1,3 mikrogramm D-vitamint tartalmaz
  • Tojás (2db): 1,5 mikrogramm D-vitamint tartalmaz
  • Tengeri halak: 100 g tonhal 4,54 mikrogramm D-vitamint tartalmaz
  • Csiperkegomba: 100 g 1,94 mikrogramm D-vitamint tartalmaz

A gyermekeknek ajánlott D-vitamin bevitel szintje 10-15 mikrogramm (2016-os ajánlás), azaz könnyen kiszámolható, hogy meglehetősen nagy mennyiség szükséges az ajánlott mennyiség táplálkozással történő beviteléhez, pl. közel 20-30 dkg tonhal elfogyasztása. Jó választás lehet a Milumil Junior Gyerekital, amely A-, C-, D-vitamin tartalma révén támogatja az immunrendszert és napi 500 ml elfogyasztása esetén a szükséges D-vitamin mennyiség 100%-át biztosítja. A Milumil Junior Gyerekital ásványi anyagokat is tartalmaz: a szükséges kalcium 100%-át, a szükséges vasmennyiség 85%-át biztosítja napi 500 m elfogyasztása esetén. Tudj meg mindent a gyerekitalokról itt!

*0-3 éves csecsemők, kisdedek és szoptatós édesanyák táplálkozási felmérése, TNS Hoffmann - Nutricomp, 2015

Tetszett a cikk? Keresd fel a Nutriklub Baba étrend szekcióját még több információért, vagy olvasd el a Mi az a gyerekital? cikkünket. Tapasztalt védőnőnket is bármikor felkeresheted tanácsért. Az életkoralapú Facebook-csoportjainkban pedig anyukákkal beszélgethetsz, megoszthatod tapasztalataidat a gyermeked étrendjével kapcsolatban - gyere és csatlakozz!

Próbáltátok a gyerekitalt? Meséld el kommentben!

Más anyukák hozzászólásai (-- db)

Kapcsolódó cikkek

Rendben

A weboldalunkon sütiket használunk, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk neked. A részletes leíráshoz kattints ide!