Terhesség Baba 0-12 hó Baba 1-3 év

06 80 33 12 33

hétköznap 9 és 17 óra között

Koronavírus: Hogyan kezeljük a stresszt a nehéz időszakban?

Pálinkás Zsanett, Tanácsadó

Szerző: Pálinkás Zsanett Tanácsadó

Mindenki számára nehéz időszak, amikor gyermekével együtt nem mehet ki a lakásból, vagy csak korlátozottan lehet a szabadban tartózkodni. Minden gyermek más, van, aki jól viseli és van, aki nehezebben. Főként, hogy a gyerekek mozgásigénye egy éves kortól igen nagy. 

koronavirus-hogyan-kezeljuk-a-stresszt-a-nehezebb-idoszakban

A gyermeknek is nehezebb lehet a jelenlegi időszak, nem csak neked

Ha a szülő feszült, azt a gyermek is érezheti, nyűgösebb vagy dacosabb lehet. Ugye ezt már te is hallottad? A baba valóban érzékeny. Azonban neked is lehetnek nehezebb napjaid, amikor fáradtabb, vagy éppen szomorúbb vagy valami miatt. Könnyű mondani, hogyan is kellene viselkedni, azonban ezt néha nehezebb lehet a gyakorlatban megvalósítani. Főként a jelenlegi helyzetben, amikor aggódhatsz a gyermeked, családtagok, barátok, valamint saját magad egészsége miatt is. A kicsik még nem igazán értik meg, miért nem lehet játszótérre menni és miért nem lehet annyit kimenni, vagy ugyanazt csinálni, mint korábban. Néhányan nagyon vágynak a szabadba, néhányan sokkal dacosabbak lehetnek.

A WHO próbál segíteni néhány egyszerű tanáccsal, amely sokat segíthet a stressz kezelésében, hogy jobban érezd magad gyermekeddel együtt. Ezt a néhány tippet most megosztjuk veled.

A stressz megfelelő kezelése

A stresszes, dacos gyermek kezelésére legjobb módszer a támogatás. Próbáld ne túlreagálni a dolgokat, mert még rosszabbá válhat a helyzet. Hallgasd meg nyugodtan, figyeld meg aggodalmait és nyugtasd meg, hogy vele vagy a nehezebb időszakban is.

Szeretet, szeretet, szeretet

A gyermeknek ebben az időszakban több figyelemre és szeretetre lehet szüksége. Minden nap legyen olyan pillanat, amikor csak rá figyelsz és vele játszol. Ne felejtsd el meghallgatni és megnyugtatni. Valamint hagyd nyugodtan egyedül játszani, ha arra van szüksége. Így mindketten jól érezhetitek magatokat.

Maradj gyermeked mellett

Próbálj gyermeked mellett lenni, ha bármi probléma adódna. Ha te magad, vagy bármelyik családtag mégis távol lenne, minden nap lépjetek kapcsolatba egymással telefonon vagy interneten keresztül. Ez a gyermeknek is sokat fog segíteni a nehezebb időszak feldolgozásában.

Napi rutin

Készíts egy napi rutint. Ha eddig nem volt napirend, most sem késő kialakítani. Légy kreatív, vedd figyelembe a környezetet. A gyerekek szeretik, ha a nap folyamán a pihenés és játék felváltja egymást. 

Kreatív játék ötleteket itt találsz. 

Magyarázd el neki mi történik

Ha elég idős, magyarázd el neki az ő nyelvén, miért másak a napok, és mesélj neki a koronavírusról. Valamint arról is, hogyan csökkenthetitek együtt a fertőzés kockázatát. Ne félj felkészíteni arra, mi történik, ha valaki megbetegszik. A gyermek mindent megért, sokkal okosabb, mint gondolnád.

Ha csak a feszültséget érzi gyermeked és nem tudja mi az oka, sokkal nyugtalanabb lehet és nem érezheti magát biztonságban.

Néhány ötlet szülők részére

Nem ritka, ha egy szülő ebben a helyzetben szomorúnak érzi magát, szorong, félelme van vagy éppen dühös. Néhány tipp, ami segíthet, hogy a dolgokat kicsit pozitívabban lásd.

Nem vagy egyedül

Beszélgess emberekkel telefonon, interneten, így kibeszélheted magadból érzéseidet, félelmedet. Hívd fel minden nap barátnőd, barátod, családtagjaid, vagy olyan embert, akivel már régen beszéltél. Ne feledkezz meg a nagyszülőkről sem. Főleg, hogy személyesen nem javasolt felkeresni, meglátogatni őket. Mindannyian együtt vagyunk ebben a nehéz időszakban, együtt is fogunk túl jutni rajta.

Mindig van mit csinálni

Ha otthon kell maradnod az egészséges aktív életmódról nem kell lemondanod. Figyelj a napi étrendre, étkezz egészségesen, pihenj amennyit tudsz és tartsd a kapcsolatot szeretteiddel telefonon vagy interneten. Próbáld kihozni ebből a helyzetből otthon a legjobbat.

Az egész családot bevonhatod egy kis tornába, a gyermek is élvezni fogja, ha kicsit ugrálhat.

Tartsd frissen az elméd

Az alkohol fogyasztása a stressz csökkentésében átmenetileg segíthet, de az érzelmek kezelésében nem. Ha úgy érzed nagyon kimerült vagy, nem érzed jól magad, beszélj róla valakivel. Egy családtaggal vagy közeli barátoddal, tanácsadóval. Ha fizikai vagy mentális segítségre van szükséged, legyen egy terv ahová segítségért fordulhatsz.

A stressz csökkentésében az is segíthet, ha nem hallgatod folyamatosan a médiát, valamint korlátozd a napi információ olvasását is. A túl sok információ is negatív hatással lehet az emberre és a stresszt is fokozhatja. A stressz pedig az immunrendszerre is hatással lehet. Pedig most az is fontos lenne, hogy az immunrendszer megfelelően működjön.

Próbáld kerülni a nem megfelelő helyről érkező információkat. Csakis megbízható forrásokat olvass pl. WHO oldalát vagy kövesd a friss információkat az erre kijelölt hiteles oldalon. https://koronavirus.gov.hu/

Információs vonalak működnek, ahol megbízható információkat kaphatsz a megelőzésről, illetve a vírussal kapcsolatos intézkedésekről, teendőkről panasz esetén: 06-80-277-455, 06-80-277-456.  

Más anyukák hozzászólásai (-- db)

Kapcsolódó cikkek

Adatvédelmi irányelvek

A nutriklub.hu oldal tulajdonosa a Numil Kft. A Numil Kft-nél nyitott és átlátható módon szeretnénk használni a cookie-kat, illetve megosztani, hogy mit jelent ez az Ön számára. Az általunk használt cookie-k egy része elengedhetetlen a weboldalunk működőképességéhez, de vannak olyan cookie-k is, amelyeket kikapcsolhat vagy blokkolhat.

Arra törekszünk, hogy elegendő információt szolgáltassunk az általunk használt cookie-król annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhasson a velünk megosztott információkról.

Ha további kérdése vagy megjegyzése van, forduljon hozzánk kapcsolatfelvételi oldalunkon keresztül.

Mik azok a cookie-k?

A cookie egy kisebb fájl, amelyet a számítógépére vagy a mobileszközére ment le. A cookie-nak egyedi azonosítója van, így lehetővé teszi a webhely számára, hogy emlékezzen a műveletekre és preferenciákra (például a helyre, a nyelvre, a betűméretre és más megjelenítési beállításokra) egy bizonyos ideig. Így nem kell újra beírnia az információkat, amikor visszatér a weboldalra, vagy egyik oldalról a másikra kerül. A cookie-k segítenek a böngészési élmény testre szabásában is.

Nem minden cookie tartalmaz személyes adatokat, de ha igen, akkor ezt az információt személyes adatként kezeljük adatvédelmi szabályzatunknak megfelelően. A cookie-információkat is személyes adatokként kezeljük, amennyiben a fiókhoz vagy egyéb kapcsolattartási adatokhoz kapcsolódnak.

A cookie-k fajtái

A cookie-knak kétféle kategóriája létezik: tartós cookie-k és munkamenet cookie-k. A tartós cookie-k az eszközön maradnak, amíg manuálisan vagy automatikusan nem törlődnek. A munkamenet cookie-k addig maradnak a készüléken, amíg bezárja a böngészőt, utána automatikusan törlődnek.

Miért használunk cookie-kat?

Általánosságban elmondható, hogy több oka lehet a cookie-k használatának:

  • Vannak cookie-k, amelyek feltétlenül szükségesek a weboldal működéséhez, és annak lehetővé tételéhez, hogy az általunk kínált szolgáltatások igénybe vehesse;
  • Vannak cookie-k, amelyek adatokat gyűjtenek a weboldalunk használatával és annak teljesítményével kapcsolatban. Ezt az információt felhasználva javítjuk online termékeinket és szolgáltatásainkat;
  • Vannak cookie-k, amelyeket a weboldalunkon szerzett tapasztalatainak személyre szabásához és optimalizálásához használunk. Ezen cookie-k információkat tárolnak felhasználói döntéseiről, például a szövegméretről, a nyelvről és a képernyő felbontásáról.
  • Vannak cookie-k, melyeket harmadik felek helyeznek el a szolgáltatások továbbfejlesztése érdekében (például a közösségi média cookie-k), vagy pedig hirdetési célból.